Annons:
Etikett09-foder
Läst 693 ggr
Silverblommans
2013-08-16 12:42

Torrfoder o vatten automat?

Jag har kört mycket med Eukanuba o Orijen, men Orijen har blivit dyrt o ibland svårt att få tag på.

Sista kullen har jag kört Bozita Kittens, både torr o blöt och den verkar bra o är svensk. Så nu har jag köpt Bozita Large till mina stora missar, 10 kg kostar 599:-

Tycker det är bra med stora bitar för några? hetsäter, nu måste de tugga tror jag, OCH de vräker inte i sig, så nu blir det nog lite blandat ett tag. Vad ger ni? till kattungar o vuxna?

Ska köpa vatten automat för några ska dricka ur kranen hela tiden, suck! sonen har köpt, mycket uppskattat🙂

Annons:
HafvetsQvarn
2013-08-16 15:12
#1

Jag ger mina Applaws numera, både kattungar, vuxna fertila och kastrater. Det är över 80% köttinnehåll och inget spannmål. De äter lagom allesammans och har fått bra vikter. Tootsie som var lite tjock gick ner i vikt per automatik när jag bytte foder och det blev mycket mindre kolhydrater i hennes kost. Torrfodret är väldigt drygt och jag gör av med 7,5 kg på kanske tre månader. Ger dessutom blötmat ett par ggr per dag, men Zelda tycker det är jätteäckligt och äter inte. Det är lite olika sorter, brukar köpa på mig på utställningar så det kan vara RC, Hill's eller någon vanlig burk från ICA, typ Mjau.

Jag har också haft en vattenfontän, men den var svindyr och började läcka efter mindre än ett halvår så det blev ingen ny. Det är ju inte helt smidigt att den måste stå nära ett eluttag, men katterna gillade den.

//Aurora

Silverblommans
2013-08-16 18:53
#2

Ja Applaws är också bra, nära Orijen tydligen. Men jag vill inte beställa utan gå in o handla lätt, som granngården i Sala som har Bozitas :-)

På blötfoder finns otroligt många smaker, älg är inte så dumt o lamm har jag :-)

Fontäner finns många olika, inte så kul om den börjar läcka. Min får stå på bänken där de ända dricker ur kranen :-), sonens var inte så dyr.

Silverblommans
2013-08-16 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sonens katt, en Silverblomma :-)

Silverblommans
2013-08-16 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En bild till :-)

HafvetsQvarn
2013-08-16 19:39
#5

Vilken rolig vattenfontän sonen köpt! Den har jag inte sett förut, vad heter den? Hon ser nöjd ut, kissen! 😃

Silverblommans
2013-08-16 22:37
#6

Kolla på Supercat, finns där. Vår zoo affär har visst så jag ska köpa där tänkte jag.

Cilla är från Belladonnas första kull, blev bästa kull på specialen i Stockholm för många år sedan 🙂Hon var vackert blåsilverspotted då, men hon har mörknat med åren.

Annons:
Eva Køhler
2013-08-16 23:44
#7

Jeg er ret glad for Porta 21 grain free. Højt indhold af både protein og fedt med hhv. 47 og 21,5% - og kød på første pladsen i ingredienslisten OG til rimelige penge  (313 svenske kr for 10 kg). 

Derudover bruger jeg en del vådfoder til mine, hvor fokus primært er at der ikke skal være sukker eller andet kulhydrat i (det får de nok af i tørkosten), og så en del råt også 🙂

Til sammenligning så har Applaws 47 % råprotein og 19,7% fedt.

Orijen har 42% råprotein og 20% fedt.

Silverblommans
2013-08-22 13:25
#8

Nu har jag beställt en vatten automat så jag hoppas få ha kranen ifred😃 En sån som Cilla dricker ur. Blir spännande :-)

Silverblommans
2013-08-27 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jättepoppis och inga besvär att dricka, borde varit större än 3l bara 😉

Piccoloman var först

HafvetsQvarn
2013-09-13 21:08
#10

Jag har också en sån fontän nu, fick en av en kollega för deras katt ville inte använda den! Den används rätt flitigt hos oss! Hur ofta skall man byta vatten och hur ofta filter?

Silverblommans
2013-09-17 15:28
#11

Jag får fylla på 2ggr om dagen, nästan 1l gång!!! så de dricker bra, alla har ju inte åtkomst. Diskar ur den en gång i veckan o tänkte byta filter snart? kanske ska man höra lite hur ofta? en gång i månaden???

Men honan jag köpte den till vill fortfarande dricka ur kranen😕

Silverblommans
2013-09-23 17:45
#12

Var tredje vecka ska man byta filter stod i mina papper :-)

Silverblommans
2013-09-23 17:48
#13

Nu finns rostfri dricksautomat, dyr! typ 1500:-😡

Annons:
Upp till toppen
Annons: